תפריט ראשי
 
לעמוד קודם>

האם יש משמעות לתאריך 31 לחודש דצמבר?

 

 

בעולם הכספים יש משמעות רבה לתאריך 31 לחודש דצמבר. אבן דרך בעולם העסקי, אבן דרך בעולמנו בכלל האישי, הכלכלי, המשפחתי.

 

אם אתה בעל עסק, בתאריך זה, מסתיימת שנת מס בה אתה מתחשבן עם שלטונות המס בגין רווח והפסד, מגיש מאזנים חשבונאים ובוחן את השנה שחלפה האם הייתה מוצלחת מאד או לא.

 

אם אתה שכיר, אתה רואה בתלוש השכר את הסכומים שהתקבלו כמשכורת במהלך השנה ואת הסכומים שנוכו מהמשכורת בגין מיסים והתחייבויות שונות.

 

משרד האוצר רואה בחיסכון מרכיב חשוב ביותר לביטחון האישי והכלכלי של כל אזרח ואזרח ולכן מעודד אותו לחסוך באפיקים שונים ע'י קבלת "מתנות".

 

חסוך וקבל מתנה

 

חסוך בקרן השתלמות, עובד ומעסיק עד 15,712 שקל בשנה ואם אתה עצמאי עד 18,240 שקל וקבל מתנה – אין מס על הסכומים שהצטברו אחרי 6 שנים , לא על ההצמדה ולא על הריבית .

 

חסוך בקופות הגמל, עצמאי יזכה להכרה ב 16104 שקל בשנה אם יפקידם בקופת גמל לקצבה ובכך יחסוך בתשלום המס. השכיר יכול להפקיד לקופת הגמל ולזכות מהכרה במס על חלקי שכר שאין המעסיק משלם עבורו לפנסיה.

 

חסוך בקופת גמל להשקעה, אפיק חיסכון מעניין שהגיע לעולם לפני שנים בודדות ,במספר מסלולי חיסכון , ניתן להפקיד עד 70000 שקל בשנה לאדם.

 

חסוך לפנסיה, אם אתה עצמאי ,אתה חייב בחוק להפקיד למסלול פנסיה,לאי הפקדה יש סנקציות משמעותיות .

 

ומעבר לחובה על פי חוק, אני ממליץ מאד להפקיד לחיסכון לפנסיה שכן שיעור התחלופה , היחס בין השכר הנוכחי לבין השכר שיעמוד לרשותך עם צאתך ממעגל העבודה יתכן שיהיה נמוך ביותר והפרש גדול יהיה בין השניים.

 

בימים אלה שעד ה-31 לחודש דצמבר ,מותר ואפשר לבצע התאמות והפקדות כספים אם נדרש ולזכות בהטבות מס של 2017.

 

מעבר להתייחסות העכשווית ,לקראת סוף שנת מס אני רואה כחשובה ביותר את כל המערכת הפיננסית המשפחתית ,כיצד מתועלים הכספים ולאיזו מטרה נועדו ,האם רמת הסיכון של הנכסים בפיזור מתאים ,האם תוכל המשפחה לעמוד בכל האתגרים העתידיים ,הידועים ואלה שבלתי צפויים.

 

אני, מאיר ברנר מתכנן פיננסי מוסמך, מתכנן פרישה, אובייקטיבי, בעל ניסיון רב, בלתי תלוי שרואה את טובת לקוחו בלבד, יכול לסייע לך בהשגת ביטחון ושקט נפשי.

 

 

41

 

 

צרו קשר לקביעת פגישת היכרות!

הפרטים נשלחו בהצלחה

צוות המשרד יחזור אליכם בהקדם

הפעל נגישות